HOW I CLEAN MY MAKEUP BRUSHES


Víkend utekl jako voda, a tak si pojďme ten nedělní klid něčím oživit. :) Vybrala jsem pro dnešek téma čištění štětců, protože mezi Čtenáři patří mezi oblíbené. Takže, jak čistím štětce já?

Asi začnu u skladování. Štětce jsem dlouho dobu měla ve sklenici z Ikea. Protože byla ale postupem času nacpaná až k prasknutí, vyměnila jsem ji za květináč. Ano, květináč. :D Je prostorný, vlezou se mi tam všechny štětce (prozatím) a pokud ještě nějaké přikoupím, věřím, že chvíli vydrží.

Vždy mám nachystaný ještě jeden květináč a do něj dávám špinavé štětce. Peru je zhruba každý druhý týden, i když bych možná mohla dřív. (Bohužel, jsem lenivá.) Protože ale nechci, aby se mi menší štětce pletly s velkými, při mytí si na pomoc vezmu ještě vyhořelou skleničku z Ikea, která je na to perfektní. Takže vezmu jeden květináč, jednu skleničku a do obou naliju středně teplou vodu a přidám trochu šamponu. Vložím štětce do koupele a nechám je tam cca 15 minut.



Až se štětce řádně okoupají, proceduru zopakuji ještě jednou - naliju tady novou vodu, přidám trochu šamponu a nechám je tam zhruba pět minut.


Poté je beru do koupelny a pokud se v některých stále drží barva, umyju je už v ruce.  Následuje dočištění - jako první si prostřu ručník, abych je měla už čisté kde dávat. Doporučuji nějaký starší, protože nikdy nevíte, co vám štětce vyvedou. Takže vezmu kapesníky, na štětce nastříkám čistič z Elfu, vyčistím je a čisťounké je již pokládám na ručník. Poté je položím na pracovní stůl a nechám přes noc uschnout. Je dobré, aby nebylo v pokoji příliš vlhko, protože, i když je to málo pravděpodobné, štětce by mohly začít plesnivět. Tak si raději zatopte, ať nic nehrozí. :)




No a máme vyčištěno! Jak se staráte o své štětce Vy?

Přeji příjemný zbytek neděle! :)

8 komentářů:

  1. Moc hezký článek i fotky :) Já štětce vždy namočím do sklenice se šamponem, pak je po nějaké době vyndám a ještě promnu s šamponem v ruce, umyju a osuším. A čas od času přestříkám lihem :)

    Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lihem? Tak s tím jsem se ještě nesetkala, rozhodně vyzkouším! :)

      Vymazat
  2. Štetec na make-up si čistím denne, vždy v detskom alebo nejakom jemnom šampóne pod tečúcou vlažnou vodou, doposiaľ som žiaden špeciálny čistič na štetce neskúšala, zatiaľ mi ti príde ako zbytočnosť, až tak veľa štetcov zase nemám. Čo sa mi ale občas po umytí štetcov šampónom stáva je, že sú tvrdé, takže niekedy na ne nanášam aj kondicionér, predsa len sú to štetiny podobné vlasom, takže podľa mňa na ne platí rovnaká technika ako na vlasy a fakt to funguje, s kondicionérom sú jemné, ale nedávam ho často aby mi nedajbože nevypadali štetinky.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S kondicionérem to určitě vyzkouším, nemám s tím žádné zkušenosti. A děkuji za komentář! :)

      Vymazat
  3. Super článok, moja sestra keď čistí štetce tak ide do kúpelne, najskor nejakým supr dupr krémom a potom mydlom a vonia to krásne a vypadá to ako nové ♥
    Dijoun&Klaudi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Supr dupr krémem? :D A nevíš jakým? :D :)

      Vymazat
  4. ja si ich čistim v nejakom šampone pod tečúcou vodou a zatial držia! :)

    budem veľmi rada ak sa zapojíš do giveawey o nahrdelniky a naušničky :) Giveaway!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář a na giveaway určitě mrknu! :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! ♥